Pages

Sunday, February 10, 2013

"merah jambulah hatimu, sayang!"

bismillah

saya rasa macam mahu bercakap macam-macam.
..dengan adik.

tapi, dia sibuk sangat siapkan *abm.
cikgu sekarang, banyak kerja.

ummi pun, walid pun.

--

semalam, (hoyeah!) alhamdulillah.
saya sudah mula shopping buku.


travelog, dakwah, haraki, sirah, sejarah, baitul muslim, novel, dan..
"nah, hadiah untuk adik. buat pendamai, pembelai dan pengelus jiwa!"

buat simpan dalam handbag, baca dan tatap waktu-waktu senggang,
menjadi Cikgu Bio yang bergaya, stail, macho, coolio dengan al-Quran!

duhai, merah jambulah hatimu dengan al-Quran, sayang!
ameen.

--

buku ustaz zaharuddin best, mashaAllah. inspiratif untuk yang baru menjejak alam kampus, mahupun yang sudah berjinak-jinak mengintai alam kerjaya!

saya sarankan kawan-kawan membeli-belah juga di kedai buku satu malaysia. harga jauh lebih murah berbanding biasa. maka, penggunaan baucer akan jadi lebih ekonomik (ecehs!). insyaAllah.

perang-perang yang benar
harga asal : rm 55 rm 46.75 
perempuan nan bercinta
harga asal : rm 35 rm 29.75 
diari musafir: jangan berhenti berlari
harga asal : rm 35 rm 29.75

kedai ini di puduraya, kl.

selamat membeli belah!
moga terbangunlah jiwa, dan terhiduplah minda kita!

--

pejam, celik, pejam, celik,
saya tiba-tiba berada di Penang.

eh?
hehew.


______
* abm : alat bantu mengajar

:sharing is loving:
:)

8 comments:

Anonymous said...

Perempuan nan bercinta .. baca tapi belum sempat habis pun.

psst: ada berapa keping lagi tu?

=jamilah

Umairah. said...

jamilah;

kandungan dia macam berat sikit. tapi insyaAllah, baca pelan2. :)

kalau habis nanti, pow lah voucher adik-adik pulak, hehe.

terima kasih untuk semalam.

Alyaa Ali said...

ini, tak boleh jadi!
saya benar-benar mahu ke itbm sekarang
T____T rabu perlu pergi. pagi-pagi!
jums? ;)

najihahusna said...

jelesnyee .
cinta di rumah hassan al banna!

susah kot nak cari buku tu .
ada jual ke kat puduraya, kak ?

:D

Umairah. said...

alyaa;
insyaAllah, nanti kita pergi sama2 ye. hari rabu tak dapat kot, alyaa. hmm, kalau jum-ahad, boleh kot? insyaAllah :)

najihahusna;
eh, tak dik. buku tue akak beli di masjid jamek. bangunan wisma yakin, di kedai fajar ilmu baru. kedai buku indon, cuma kat situ je yg akak tau setakat nie.

insyaAllah, moga husna berpeluang satu hari nanti. ameen :)

Alyaa Ali said...

hanya jumaat insyaAllah saya free lepas kelas jam 11.30.
hari minggu, ehems, pre-wed course :p

oh akak, di tapak jualan depan masjid, ada pakcik jual buku tarbiyyah. saya ada juga usyar hari tu ^^
jemputlah mengusar juga ;)

Alyaa Ali said...

eh, bentar. akak balik penang?

Umairah. said...

alyaa;
insyaAllah, nanti kita diskus balik okey. jazakillahu khayran alyaa. yap, kat rumah nie ;D