Pages

Wednesday, May 16, 2012

"kita adalah apa yang kita tulis".

ya, betul
cuma, kadang-kadang aku rasa tak adil juga

bila, 

untuk satu status yang tertulis dalam 1 minit dari 24 jam hidupnya
untuk satu entri yang terkarang dalam 10 hingga ke 15 minit dari 24 jam hidupnya

kita telah duga hitamnya -dia
kita telah hukum putihnya -dia



kau rasa?

hitamkah, putihkah
yang aku tau cuma; 

aku dan dia, 
sama-sama, 
-manusia.

---

ha, kau dah hukum aku jenis yang mana
untuk entri lima minit ini?


heh
--






_____
iklan: kura-kura nie best lah.

motivasi pagi; ustaz hasrizal 7.30 a.m #ikim.fm/ atau ulang dengar atau muat turun sini
tak tipu, best 'giler' xD

4 comments:

Qautsar said...

mungkin sebab,

tulisan selalu menemukan kita dengan dasar jiwa paling dalam manusia?


bukan menghukum,
cuma sejenis communication mungkin.

selain doa.

:)

-syafiqah

moga baik baik di sana, ukhti.
salam.

Umairah. said...

syafiqah:
w'salam wrt

subhanallah, well said syafiqah
erm, betul juga kan? :))

btw, awak selalu berkomunikasi dgn tulisan2 umy tak? hehe. adakah kita slg dpt tembus, selain doa?

moga baik2 juga, ukhti. :)

Qautsar said...

:)

selalu,ukhti.

barangkali jiwa saya separuh lagi milik kamu.

aha.
terlebih pula.

hihi. inshaAllah, tembus sampai dasarnya.

:) fi amanillah.

Farah Nabilah bt Abdul Rahman said...

assalamualaikum!

hai!

saya farah nabilah.

saya budak baru belajar.

nak join boleh?

hihi