Pages

Tuesday, April 24, 2012

Istimewa.



"anyone or anything that comes to your life, there must be a reason"

ustaz cakap tentang ini, semalam
tentang takdir Allah

ayat ustaz ringkas, tapi bermakna
bermakna bila kita fikirkan;
orang-orang di sekeliling
bila datangnya mereka
dalam hidup, bukan saja-saja
tapi ada sebabnya tersendiri

lalu
bila "Dia" yang
padanya Segala Kebaikan
mewujudkan engkau
menghantarkan engkau
mendekatkan engkau

apa lagi aku boleh duga
melainkan daripada engkau
akan aku belajar
kebaikan demi kebaikan?


pertama; luasnya rahmat Allah!
kedua; kita insan terpilih untuk terima kebaikan
ketiga; memaknakan setiap takdir, dan syukur!



______
"sometimes the smallest things take up the most room in your heart." -winnie the pooh


cc: sesiapa jua, yang masuk atau sekadar melintas 'circle' hidup aku; jujur, aku belajar! :)

6 comments:

..::Srikandi Asytari::.. said...

so trueeee kakak.

belajar dari setiap y hadir. termasuk akak.. ;D

Sidratul Muntaha said...

Kamu berpuisi melalaui hakikat.
Belajar daripada kamu.
Banyak.

Terima kasih Umy.

:)

sya-hi-da said...

oh.

betul kan. apa-apa yang datang, pasti ada sebab. sebab yang kadang-kadang kita tak boleh nak jangka dan nak agak pun.

err, macam ticer syida tu? hee

memang, tak tersangka.

tapi, kalau itu yang terbaik dari Dia yang memberi, kita pasti dapat rasa. kan?

sya-hi-da said...
This comment has been removed by the author.
sya-hi-da said...
This comment has been removed by the author.
Umairah. said...

ainum:
akak juga, belajar dr ainum :)
jazakillahhu khayran, adik!

fatin:
fatin pun, selalu tulis dengan pengalaman. umy pun belajar dari fatin jugak! :')

kak syida:
subhanallah, kata2 yg sgt inspiring. :) syukran, akak.

insyaAllah, moga Dia selalu beri yg terbaik buat Ticer Syida tu, kan?

hehe